trešdiena, 2012. gada 14. novembris

Par latvisku Latviju jeb kas vainas esošajai sistuācijai?

Atbildot uz virsrakstā norādīto jautājumu - pa lielam jau nekāda, laikam. Tomēr mani uztrauc viena problēma, ne jau tas, ka komunikācijā ar cittautiešiem vai citas tautības cilvēkiem ( te es aplam neuzsveru komunikāciju ar krieviem) "īstenie" Latvijas patrioti uzsver - "problēma latviešos ir situācijās, kad notiek komunikācija ar krieviem, jo latvieši nevis runā latviski, bet sāk runāt krieviski". Jā tā varbūt ir problēma, ja skatās sašaurināti. Paskatoties uz to visu nedaudz plašāk, ko var secināt - īstenībā latvieši ir inteliģentāki, jo tieši savai augstajai inteliģencei: 
1. mēs protam ne tikai latviešu valodu, bet arī citas (atceries, tas ir pozitīvi);
2. mēs neapgrūtinām mazāk inteliģentos un runājam viņiem saprotamā valodā ( atceries, tas arī ir pozitīvi).
Pēc būtības ņemot, ja cittautieši ir pietiekoši inteliģenti, tad viņi necenšas runāt sev dzimtajā valodā, bet runā ar mums latviski (piemēru ir "liku likām").


Tomēr izvērtējot kopējo situāciju, problēma slēpjas nevis komunikācijā ar citas tautības cilvēkiem, bet komunikācijā starp mums  - latviešiem, tas ir, mūsu valodā ir pārāk daudz barbarismu (latviešu valodā par barbarismiem uzskata literārajā valodā nevēlamus aizguvumus).

Kā to visu atrisināt - elementāri :D
Mazs solītis komunikācijas uzlabošanā un barbarismu izskaušanā, mainīt sasveicināšanās paradumus - nevis teikt "Čau" u.c. (piemēri aptrūkās :( ), bet "Sveiks", "Labdien" u.c. latviski vārdi. Līdzīgi ir atvadoties nevis teikt ""Davaj", bet "Uzredzēšanos", "Visu labu". Ticiet man, šo vārdu lietošanā ikdienas dzīvē rada iekšēju pacēlumu.

Piemērs iz dzīves - esošajā darba vietā, sākot savas darba gaitas 90 % kā sasveicināšanās frāzi izmantoja "Čau", bet tagad 90 % izmanto "Sveiks" vai "Labdien", jo tā es viņus sveicināju :) (mans nopelns - vismaz es tā uzskatu :) ). Protams, te var apskatīt šo situāciju no citas puses, varbūt ar mani vairs tik daudz cilvēku nesveicinās, tikai tie 10 %, kuri iepriekš teica "Sveiks" un kāds no tiem citiem, bet šo skatu punktu es uzskatu, kā neiespējamu.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru